بالاخره انتظارهای چندین سالله گیمرها به پایان رسید و نهایتا اولین محتوای رسمی از بزرگ‌ترین بازی تاریخ و احتمالا موردانتظارترین محصول تاریخ صنعت سرگرمی یعنی بازی GTA VI منتشر شد. در همین مدت نسبتا کوتاه تریلر بازی GTA VI بیشتر از 100 میلیون بار در یوتیوب دیده شده و همه دنیا مات و مبهوت این شاهکار راکستار هستند و لحظه‌شماری می‌کنند تا این بازی منتشر شود و بتوانند آن را تجربه کنند. در این مطلب نگاه کوتاهی به جزییات تریلر بازی جی تی ای 6 خواهیم انداخت تا بفهمیم استودیو راک استار قرار است در آینده چه شاهکاری را به خوردمان دهد.

نکات تریلر بازی جی تی ای 6 که باید بدانید

این تریلر 91 ثانیه‌ای، بعد از GTA V و پورت‌های متعددش اولین بازگشت راکستار به بخش داستانی Grand Theft Auto بعد از وقفه‌ای ده ساله به شمار می‌رود. طوفان تریلر GTA VI آنقدر بزرگ و سهمگین بود که تریلر جدید ریمستر The Last of Us Part II را ناپدید کرد و خود به تنهایی و با اقتدار بر صدر اخبار تکیه زده است. در ادامه با پارسی گیم همراه باشید تا با هم نگاهی به برخی از حدس‌ها در مورد تریلر GTA 6 بیندازیم.

1) به وایس سیتی خوش آمدید، یکی از شلوغ‌ترین شهرهای دنیا!

اینکه بازی GTA VI قرار است تا در وایس سیتی جریان داشته باشد، از جمله موضوعاتی بود که چندین سال قبل هم قابل حدس بود و میشد حدس زد که راکستار می‌خواهد دوباره به وایس سیتی بازگردد. چیزی که در تریلر دیدیم و به نظر یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های GTA VI خواهد بود، تراکم جمعیتی بسیار بالا و فوق‌العاده در بخش‌های مختلف شهر است. به لطف قدرت کنسول‌های نسل جدید حالا راکستار می‌تواند تا محیط‌های بازی را بیش از پیش زنده و پویا بسازد.

2) همه چیز در همان دنیای همیشگی GTA جریان دارد!

در همان شات اول از آسمان وایس سیتی ما شاهد کامیونی هستیم که در حال حمل نوشیدنی‌های برند «پتریت» است که پیش‌تر هم در نسخه‌های قبلی سری دیده بودیم. جلوتر و در صحنه‌ای که قایق‌ها مشغول عبور از بندر هستند ما شاهد نام دو برند «بلیجکو» و «جتسم» هستیم که برگرفته از نسخه قبلی هستند. در صحنه دستبرد زدن به سوپرمارکت نیز ما شاهد چندین و چند برند مختلف هستیم که هر کدام قبلا در نسخه‌های قبلی نیز حاضر بودند و این نشاندهنده دقت استودیو Rockstar به جزییات و وفادار بودن به اصالت این سری است.

3) شخصیت اصلی بازی دستگیر می‌شود

در همان شات اول از بازی می‌توانیم برج‌های یک زندان را در دوردست ببینیم که همان زندانی‌ست که «لوسیا» در آنجاست. کمی جلوتر هم می‌بینیم که این کاراکتر با لباس نارنجی زندان دیده می‌شود که احتمالا قرار است تحت آزادی مشروط و به قید تعهد از زندان آزاد شود و حدس می‌زنیم که این موضوع بخواهد محدودیت دسترسی شما به مپ بازی را در ابتدا توجیه کند (در پوستر بازی نیز شخصیت «لوسیا» پا بند زندان دارد). احتمالا این موضوع محدودیت‌های دیگری را نیز برای شخصیت اصلی اضافه کند.

4) حیات وحش

Red Dead Redemption 2 جزئیات بی‌نظیری از حیوانات و حیات وحش را در خود جای داد و این بازی به نوعی شبیه‌ساز شکار هم محسوب می‌شد. حالا در تریلر GTA VI ما شاهد جانوران مختلفی هستیم، از دلفین و کوسه‌هایی که در آّب‌های وایس سیتی شنا می‌کنند تا فلامینگو و کروکودیل‌هایی که احتمالا در کنار دریاچه‌ها و بافت‌های روستایی یافت می‌شوند (البته به جز کروکودیلی که به فروشگاه حمله کرده است). باید دید که آیا GTA VI نیز مانند RDR2 سیستم شکار و Crafting از حیوانات را خواهد داشت یا خیر.

5) فضای مجازی، پررنگ‌تر از همیشه

راکستار آنقدر بین دو نسخه GTA فاصله انداخته که گویی چند قرن از 2013 گذشته است. در طی این سال‌ها، فضای مجازی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم بدل شده و حالا نقشی اساسی در جامعه بازی می‌کند. همانطور که در تریلر GTA VI هم دیدیم، ظاهرا اپلیکیشنی مشابه تیک تاک یا اینستاگرام در بازی وجود دارد و احتمالا ماموریت‌های مختلفی در بازی به این حوزه اختصاص خواهد داشت و نقشی کلیدی در بازی GTA VI بازی خواهد کرد. بخش زیادی از تریلر بازی GTA VI به این شبکه‌های اجتماعی اختصاص داشت.

6) اشاره به واقعیت

راکستار و GTA همیشه استاد اشارات زیرپوستی به واقعیت بوده اند و این مورد در تریلر بازی GTA VI نیز به چشم می‌خورد. در یکی از شات‌های بازی ما شاهد ساختمانی با یک حفره در میانش هستیم (ساختمانی به این مشخصات به نام Atlantis در میامی وجود دارد). وینوود محله‌ای در فلوریداست که دیوارهای رنگین دارد و گنگسترها با ماشین‌های لوکس و زیبای خود معمولا در آن جا جمع می‌شوند نیز در این تریلر به چشم می‌خورد. به همه این موارد باید برج مخابرات میامی را هم اضافه کنیم که در صحنه اول در دوردست به چشم می‌خورد و احتمالا بلندترین نقطه در بازی نیز خواهد بود. تعحبی هم ندارد که در واقعی‌ترین نسخه از شهر میامی، این همه اشاره به لوکیشن‌های واقعی داشته باشیم.

علاوه بر این لوکیشن‌ها، ما شاهد ویدیوهایی در فضای مجازی GTA VI هستیم که اشاراتی به ویدیو اشخاص حقیقی دارد. از پیرمردی که برهنه مشغول آب دادن باغچه خود است تا پیرزنی که با دو چکش سعی داشت تا همسایه‌هایش را از محله بیرون کند. احتمالا مهم‌ترین و مشهورترین شخصی که در تریلر دیدیم، شخصی با شکل و شمایل کاراکتر جوکر که ظاهرا به زندان افتاده است. این فرد که ظاهرا «سالیوان» نام دارد به دلیل شباهت تتوهای صورتش با کاراکتر جوکر، به خاطر اتهامات کوچکی به زندان افتاد و ظاهرا این موضوع در دنیای GTA VI هم قرار است اتفاق بیفتد. به تازگی این شخصیت در دنیای واقعی از استودیو راک استار تقاضای غرامت کرده چراکه معتقد است آن‌ها بدون اجازه‌ او از صورت و شخصیتش در ساخت بازی استفاده کرده‌اند!

7) «لوسیا» و شخصیت همراهش

در GTA VI برای اولین بار ما شاهد یک پروتاگونیست مونث در تاریخ سری GTA هستیم که ظاهرا قرار است تا در این بازی با شخصیتی به نام «جیسن» همراه شود. در انتهای تریلر ما دو کاراکتر را میبینیم که به همدیگر قول می‌دهند که برای همیشه کنار هم باشند و این صحبت دقیقا در ذهن همه طرفدارها یک خیانت دراماتیک را می‌سازد. از طرفی برای اولین بار یک ارتباط عاطفی از همان ابتدا برای کاراکتر سری جی تی ای معرفی شده که تقریبا در بازی‌های قبل به طور کامل غایب بود.

طبق صحبت‌های لیکرها، رابطه بین این دو شخصیت و شیمی بین آن‌ها دقیقا از رابطه «بانی» و «کلاید» الهام گرفته شده است. یک زوج خلافکار که در اوایل قرن بیستم سرقت‌های متعددی مرتکب شدند و به سرقت از بانک‌ها مشهور بودند، البته که ترجیح آن‌ها معمولا بر سرقت از مغازه‌ها و فروشگاه‌های کوچک بود (دقیقا مشابه تریلر بازی). باید تا عرضه بازی صبر کنیم و ببینم که رابطه بین این دو چگونه پیش خواهد رفت. آیا قرار است تا رابطه بین «لوسیا» و «جیسن» به تلخی رابطه «بانی» و «کلاید» باشد؟

جمع‌بندی

بدون شک سری GTA  یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در تاریخ صنعت بازی بوده و هست. وقتی کوچک‌ترین خبری از این بازی، صنعت ویدیوگیم را منفجر می‌کند، پس قطعا خود بازی نیز می‌تواند تاریخ‌سازی کند. فعلا تریلر بازی GTA VI توانسته تا به یکی از پربازدیدترین ویدیوهای فضای مجازی بدل شود و باید دید که آیا تریلرهای بعدی می‌توانند به رکورد سریع‌ترین بازدید یوتیوب در 24 ساعت برسند یا نه. نظر شما درباره این تریلر چه بود؟ تا چه حد منتظر عرضه این بازی هستید؟ نظرات خود را در مورد بازی جی تی ای 6 با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟